Senin, 23 November 2015

A Chiropractor kerjaya berlesen - Bagaimana Hendak Menjadi Chiropractor yang berlesen

A Chiropractor kerjaya berlesen - Bagaimana Hendak Menjadi Chiropractor yang berlesen

Hari ini perkhidmatan penjagaan kesihatan alternatif telah di permintaan yang tinggi dan banyak orang mencari perkhidmatan seperti penyelesaian untuk masalah perubatan mereka. Ini telah meningkatkan persaingan dalam bidang yang mempunyai seterusnya membawa kepada kemunculan banyak sekolah yang menawarkan kursus kiropraktik.

Beberapa kolej hari ini menawarkan terapi kiropraktik sebagai perbezaan ijazah walaupun syarat-syarat kemasukan adalah berbeza untuk sekolah-sekolah yang berbeza. Chiropractor mesti menjadi individu yang terlatih yang memahami ladangnya dengan baik oleh itu dia mesti melalui yang kuat dan latihan yang khusus untuk dapat mengendalikan tugasnya sebagai seorang doktor kiropraktik berlesen.

Seorang doktor kiropraktik berkelayakan mempunyai DC singkatan nama mereka. Ini singkatan bermaksud Doktor kiropraktik. Tetapi sebelum anda dianggap sebagai seorang profesional dan mula menawarkan rawatan dalam bidang ini, anda harus mula-mula dimasukkan ke dalam tahun-tahun pengajian dan mencapai lesen. Berikut adalah 4 langkah untuk menjadi chiropractor berlesen:

1) Pelajar kiropraktik mesti pertama sekali mencapai ijazah sarjana muda. Adalah dinasihatkan bahawa anda memilih kerja kursus ijazah pertama, kerana ia akan membantu anda dalam misi anda untuk menjadi seorang Doktor kiropraktik. Dalam usaha untuk memenuhi matlamat anda dalam bidang ini, anda boleh memilih dari biologi, sains sosial, anatomi, kimia dan fisiologi.

2) Selain daripada ijazah sarjana muda, pelajar juga boleh memohon untuk kolej kerana terdapat beberapa kolej yang menawarkan kursus kiropraktik hari ini. Kolej itu mesti pertama sekali melalui GPA anda dan kursus anda dan juga untuk melihat sama ada anda mempunyai kelayakan untuk kursus. Sejak sekolah untuk chiropractor banyak hari ini, ia adalah dinasihatkan bahawa anda memilih sekolah yang terbaik yang mempunyai persekitaran yang kondusif untuk belajar.

3) Bagi anda untuk menjadi berjaya dalam bidang kiropraktik, anda perlu menghadiri empat tahun persekolahan teliti yang akan menyediakan anda untuk kerjaya masa depan anda. Empat tahun ini adalah bertujuan untuk meletakkan asas dan mesti menjadi gabungan kerja-kerja akademik yang luas dalam bidang yang berkaitan seperti dalam kimia, kerja makmal, anatomi, biologi, fisiologi dan dalam bidang mikrobiologi. Ia juga mesti termasuk pengalaman dalam itu; anda perlu meluangkan sedikit masa dengan pesakit anda berlatih.

4) Selepas empat tahun pengajian, anda perlu diuji sebelum lesen dikeluarkan. Ujian ini mesti ditadbir oleh lembaga negara pemeriksa kiropraktik. Ujian ini sentiasa mempunyai empat bahagian dan untuk anda untuk mendapatkan lesen, anda mesti lulus mereka semua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar